ILSWID

Har ni hört den om stylisten som ville hyra ett par skosnören?

onsdag, november 08, 2006

Is niiiice!

Det bästa med att inte städa på 3 år är att när man väl gör det hittar man garanterat roliga saker (att det blir rent istället för cp-dammigt är väl också bra iofs). Alla som varit backstage i butiken har sett det massiva lagerutrymme vi sitter på. Vi överdrev lite när vi flyttade från 136:an sommaren 03 kan man säga. Nu är det iallafall dags att använda kvadratmetrarna lite bättre. Idag (när jag är ledig hihi) ska massa väggar rivas för att göra plats för nya kompisar på sns (kafé? check. frisör? halvcheck. nåt mer? why not).

Anyhoo, när vi har lyft på bråtet har det dykit upp lite roliga saker. Som det här; Café Sport från 2000 med en tidig sns-annons:




Skivor i mängder, till exempel ett deadstock ex av denna:



Jag saknar the Blaze Days! När de började jobbade jag på Stadium och jag ändrade mitt schema så jag var ledig på torsdagar för att kunna maximera Blazandet. Förfestade själv hemma i Liljeholmen (2-3 Sofiero) för att sen möta upp grabbarna som kom med tuben. Crazy Horse med 2 för 1 efter det. Icke-drickande Moe tröttnar vid elva och går före. Vi går ner till tolv och ställer oss i trappan bredvid dj-båset. Dansar lite, härjar lite, ah the minnen.

Kommer ihåg när de lämnade Köket och körde på Stacy första gången. Jag hade varit nånstans med jobbet innan så jag kom rätt sent, själv. På vägen dit hade jag lite ångest, tänk om det är helt tomt! Golvytan som skulle fyllas var ändå bra mycket större än tidigare. Gick Regeringsgatan och svängde upp Jakobsbergsgatan med andan hållen. Det var ingen kö så jag var säker på att det var fiasko. Det var såklart tvärtom; på gränsen till att vara för mycket folk, men ändå inte. Man fick tränga sig fram till baren, men det gick ändå snabbt när man väl var där. Lite för mycket reggaeton, men ändå jävligt mycket mer sjukt bra hiphop. Samma kväll träffade jag Babylove första gången <3


Längst in nånstans låg även en telefonväxel (häpp):



Med 80 tillhörande telefoner:



Varför har en butik ett telefonsystem gjort för kontor med 100 medarbetare you ask? Tja, varför inte. Holla om du vill köpa.


- - - - - - - - - -


Var och såg Borat igår. Lite hustle innan biograf och tid bestämdes, Andreas fick komma till mig 4 gånger innan allt var klart tror jag. Smet småstressad från jobbet en kvart innan filmen skulle börja men var såklart ändå på plats i salongen innan luffarna som varit lediga hela dan (de hade varit på Carmen). Filmen var very bra. En handfull scener var som värst skittöntiga och som bäst rätt töntiga, men resten var sinnessjukt kul/sic. Go see.

Drog en norimaki på Taguchi's innan vi gick hem och kollade Ugly Betty (som tyvärr var pinsamt hjärndött och klyschigt, oh well).