ILSWID

Har ni hört den om stylisten som ville hyra ett par skosnören?

onsdag, januari 17, 2007

Vi fixar dat fest!




Kom och drink away the rain-pain på fredag. New Balance första släpp ur Super Team-serien finns till salu lite i smyg (officiellt relle-datum är på lördag) och Yes rostar vax. De 3 skorna tar för övrigt färgerna från 3 olika akvariefiskar. Fiskar/sneakers, ni ser kopplingen.

Åsögatan 124 - 19.30-drickat är slut.

OSA här och messa mig om ni inte fått svar via mail fredag eftermiddag.


+ + +


Stoops och baitare finns som bekant överallt. Killen på AB hör till den första kategorin och Ragnar Persson till den andra. I somras såg jag ett litet fanzine här och var på stan. Jag blev lite pepp när jag såg det, "Oouf, ett Neckface-fanzine!", men förstod inte varför han kallade sig "Ragnar Persson" plötsligt. Det visade sig att det inte var Neckface fanzine, utan det var en tjomme, Ragnar alltså, som bara baitade hans stil som gjort 'zinet. I veckan dök han även upp i DN.

'Face:







Ragnar:




Förutom att ha samma dragning åt dödsmetall/skräck-hållet som Neckface är det såklart de massa massa små strecken som gör det trés obvious var RP:s inspiration kommer från. Små streck i kropp och ansikte som lika gärna bara föreställer hårstrån som förstärker förvridningarna hos gubbarna. Små streck som fanimig är Neckface signum.

"Baitare, baitare. Snor från mig för att min grej är tightare" - A Y O


Har nån vägarna förbi KPH har dude förresten en utställning här.

(Neckface alltså, inte Ayo)

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

lite lika men inte helt. såg just ragnars grejer på millesgården. när man ser det irl så ser man att han har ett helt annat manér. men båda är grymma:)

1:30 fm  
Anonymous Anonym said...

Nej det är klart de inte är helt lika, men jag tycker verkligen att de är lite för lika. Det märks mer när det är en sån specifik grej.

Jag borde ta mig till Millesgården.

9:40 em  
Anonymous Anonym said...

Hej, jag förstår vad du menar. Jag (i egenskap av mitt yrke) har själv stött på den här typen av konststöld. Vet hur det var när Dresmann körde sin reklamkampanj och Modegrossisten snode hela grejen. Likaså när SJ hemliga 95 reklam togs av en porrsajt. Det är för jävligt! Jag blir mycket upprörd! Funderar på att ta det till en rättslig instans. Jobbar ju som jurist.

11:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home