ILSWID

Har ni hört den om stylisten som ville hyra ett par skosnören?

lördag, december 08, 2007

Roddan 10/2007

Kändes som värsta klassåterträffen på Rodeosläppet igår. Träffade sjukt mycket folk jag inte sett på ett tag (eller sen, eh, förra Rodeosläppet). Loffe och Perlan från Rimini, Roller-Måns, Mako från Weekday, Spicey (som med all rätta klagade på för små ölbiljetter, Niklas tappade bort 1 av 2 på 10 steg mellan dörren och baren), Oskar som hade sett utsikten från högst upp i Skrapan ("helt okej" tydligen), Oddsters med Tollmar i spetsen (som hade jackan Diana Orving gjort till Aplace på sig, han var nog lika varm i den som jag var i min mössa), Sönke (aka min cykelpimp), den dansande juristen med flera med flera. Det blev riktigt hetsigt kring elva så jag och Niklas gick upp och mötte Jonny och Fille.
















Tidningen då? Jotack, nya formen börjar sätta sig. Sida 40 till exempel är jättefin. Men jag tycker de kan ta det hela lite längre, formge lite djärvare, skriva lite svårare. Rodeos förstaplats är så självklar att det inte ska behöva stå 'stylisten' innan Marinas namn, eller 'modebloggaren' innan The Sartorialist (för övrigt är väl 'modebloggare' mer eller mindre ett skällsord these days). Och vad är dealen med årslistor utan motiveringar? Fett tråkigt. Och vad, ärligt VAD, är dealen med en fucking TV-spelssida? Vilken populärkulturellt upplyst människa bryr sig om TV-spel? (Sutto The Wire här bredvid mig skulle han givetvis ställa en motfråga om vilken populärkulturellt upplyst människa som inte bryr sig om TV-spel men whatevs.) Jag har inget emot skiten, det är säkert jättekul att fördriva tiden med, men jag tycker inte det hör hemma i Roddan (eller NG för den delen men vem bryr sig om NG?).

Jag hade iaf velat läsa mer om Hummerdejten med Vampire Weekend.


+ + +


Fuck, nu måste jag superaxa till Skrapan. Hoppas jag ser er alla på Imperiet ikväll!

1 Comments:

Blogger Rabbi von Sydow said...

Jepps, dom var små ;-)

2:51 fm  

Skicka en kommentar

<< Home