ILSWID

Har ni hört den om stylisten som ville hyra ett par skosnören?

torsdag, augusti 14, 2008

BFS08





Idag kickade stans streetwearmässa igång. Jag, Johnny och Frida drog dit efter jobbet för att kolla läget. Det var väl iofs inte så mycket läge just då, det var stängningsdags. Footish var i huset, Azz såklart, Tarek, Cali och så vidare. Mest ville jag dit för att hänga lite i Berns (gamla) matsal. Jag tror ingen nattklubbslokal ever again kommer göra för mig vad matsalen gjorde. Det var där jag lärde mig grunderna till allt vad nattsudd heter och det var där vi likasinnade hängde, utan pointers och utan musik. Där satt jag på scen vid flygeln en natt, mer eller mindre d-rak, och såg, på andra sidan flygeln, en långhårig snubbe sitta och kedjeröka och kedjedricka. Vi kan kalla honom Jocke Heineman. Så fort han var klar med sitt hink kom det en kille och frågade vad han ville ha. Efter några gånger lyckades jag höra vad han beställde; "ett järn och en surfare". Under halvminuten som gick innan hans beställning stod framför honom hann jag fundera på wtf han just beställde, hade ingen aning vad varken det ena eller det andra var. Ett shotglas med mörk sörja och ett whiskyglas fyllt till bredden med öl damp ner och jag anade att denne man hade downat ett och annat glas sörja.

Vi hängde lite på ett tomt katthav och sen mötte jag Frida och Dunja i Kungsan. De gick för att stoja i trappan på Fredsgatan och jag gick hem i mörkret. Extra långsamt för att höra extra mycket Fleet Foxes på extra hög volym.

Fleet Foxes - White Winter Hymnal