ILSWID

Har ni hört den om stylisten som ville hyra ett par skosnören?

torsdag, december 04, 2008

Kvällens något mollbetonade aha-upplevelse



Ni vet typ i slutet av april eller så, det är då det händer första gången. Man kommer ut från klubben och solen är just på väg upp och man vill inte gå hem. Svänger förbi Seven Eleven 7-8 deep och köper folle. Just som man äntrar Skeppsbron på väg mot Söder, hem eller efterfest, så kommer solen upp och dränker stan i ljus och, well, livet leker kan man säga. Det är en ganska göttig känsla, eller hur?

Den absoluta motsatsen till det intäffar varje år i början av december. Man vaknar något groggy efter en sen kväll/tidig morgon på stan. Drar upp rullgardinen och märker att fuck, det är redan mörkt. Det har inte hänt mig än i år men jag tippar på... nästa helg typ.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Och var har du tagit den korten?? Jag vet svaret, och du??? Jag vet i alla fall säkert att det inte var du som tog kortet. Det var jag. Var snäll och fråga nästa gång ägaren om du få använda korten.

7:56 em  
Blogger Scary said...

Jag tog kortet från google efter att ha bildgooglat 'blue sky' (det gav 17 miljoner träffar för övrigt).

Jag tror inte alls att det är ditt kort utan att det är ett generic blå himmel-kort men för att visa min goda vilja har jag nu bytt.

2:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home