ILSWID

Har ni hört den om stylisten som ville hyra ett par skosnören?

onsdag, mars 11, 2009

Swedish World Premier

När Aaron Lacrate kuskade runt Europa med sin fotoutställning förra året kallade han det för European World Premier. Sånt tycker jag är roligt. Sent vintern 2005 köpte jag ett par Nike Air Chukka Moc. (Erik sålde nyligen sina OG's från '96 för övrigt.) Jag tycker inte alls att det var ett misslyckat köp trots att jag aldrig använt dom. Tvärtom har de varit softa att ta fram och kolla på då och då. Och inför den här vintern plockade jag ur dem ur lådan och ställde fram på hyllan, skor är ju ändå till för att användas.

Det fanns två kriterier, uppsatta av mig, för när jag skulle använda dem första gången. Dels skulle det vara en ruskig snöstorm, och dels skulle jag inte bara gå till jobbet utan de skulle användas ute nån timme. Vintern gick och under de snöstormar jag var ledig så... gick jag aldrig ut. Vem går ut i en snöstorm liksom. Senast jag kollade på skorna var i helgen. Då var jag på väg att åter förpassa dem till lådan. Nu är det slut med snö för denna gång tänkte jag. Riktigt så blev det ju som bekant inte, och även om det inte är snöstorm nu så ligger det iallafall lite på marken och slushar, och jag är ledig, så idag blir det svensk världspremiär.