ILSWID

Har ni hört den om stylisten som ville hyra ett par skosnören?

torsdag, februari 15, 2007

Snart = kaffe

Äntligen är kafébygget igång. Dessvärre har våra kära byggare dels lyckats pricka ett vattenrör med borren (swimmingpool i butiken), och dels byggt helt fel i 2 dar (riv ner och börja om). Men den ena killen har i alla fall en så sjukt skön t-shirt. Det är en Iron Maiden-turnétröja från 1990 och den är så söndertvättad att den inte bär minsta spår av att en gång ha varit svart. Den är inte ens grå långre utan snarare hårt beige. Trycket däremot är fortfarande helt okej med loggan i klassiskt rött och vitt. Jag längtar till när jag inte behöver köpa 7Elevenkaffe längre.



Obviously snart ett kafé


Maons var inne i tisdags med sin efterträdare i Originalstjorren; André 300:s brorsa Micke som tidigare jobbat på stora adidas i stan, bra val tycker jag. Bra val av skor för dagen hade Måns gjort med sina trashade Berlin-Gazelles.





Trashade skor verkar för övrigt vara det nya för igår kom 2 Woodwoodmän in med varsitt trashat Visvimpar (svarta Hockney respektive beigea FBT:s). Borde fotat men jag var tvungen att följa 2 Skånesnattare hack i häl. Den ena av danskarna blev i alla fall sjukt glad över att hitta ett par Mowabbs på halva priset till sin tjej. (Han hade för övrigt tydligen aldrig varit i Sverige. Bott i Köpenhamn hela livet men aldrig tagit tåget över.)

Efter jobbet mötte jag upp Frida för en Valentinssemla på Sturekatten. Eller det var kanske iochförsig en vanlig semla, jag vet inte. Vad jag däremot vet är att det var en rätt gammal semla. Klockan var halv åtta och de hade bara 3 trötta kvar, antar att de stått där hela dan. Dessutom var grädden sådär hårt vispad som bara de som är 2 generationer äldre än oss gillar det (= 99% av de som går på Sturekatten). Anyhoo så slank den ner rätt bra med lite kaffe i en ganska liten kopp.





Sen drog vi oss till Sturegallerian för att, trodde vi, äta gratismiddag. Men den utlovade maten lös med sin frånvaro. Däremot fanns det bubbel och praliner så vi började med det. Det var Björn Borg (bästa märket) som hade öppning för en ny butik. Efter att ha spytt på alla fula kläder märkte vi att man kunde hänga i det där kaféet också (heter det Lé Café?). Vi gick dit och där lassades det ut färgglada drinks. Tjabbade med lite gamla vanliga peeps och käkade praliner.















Lite ödsligare nu än när jag var här senast; på Bomben XL



Vi drog hem vid halv elva och kollade Seinfeld (för övrigt ett avsnitt jag inte alls kände igen, grymt!).

3 Comments:

Blogger Kulturtanten said...

Kaffe plus sneakers låter lovande. Men vad var det för nötter till byggare ni hittat?
Idag lyckades jag haffa Frida på Bågar i alla fall. Provade till och med lite.
Ha det bra/Linnéa

6:41 em  
Anonymous Anonym said...

Ah, jag hade kul på Björn Borg-prylen. Men det syns ju nästan på bilden där jag står och hetsdricker!

11:04 em  
Anonymous Anonym said...

Jo det verkar som byggarna fick sina degrees i flingpaketet... Nu tuffar bygget på iallafall.

F: Klart man hetsdricker! Drog ni vidare sen?

1:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home