ILSWID

Har ni hört den om stylisten som ville hyra ett par skosnören?

söndag, april 08, 2007

Ja, han är sannerligen uppstånden

Just hemkommen från Påskafirande med farmor och farfar. Min kusin var där med sin nya bil också. Känns som jag varit borta mer än de 2 dagarna det är (vet inte det är bra eller dåligt). Jag har iallafall druckit 2 veckors worth of coffee på dessa dar. Eftersom de börjar närma sig 90 har de sålt sitt hus och fixat hyreslägenhet downtown Sandviken, de behöver med andra ord göra sig av med 50 års ansamlade prylar (Frida var tydligen i samma sits samtidigt i Rättvik). Tog med mig några vaser, en lampförsedd jordglob (jordglodsförsedd lampa?) och farfars första pris i dubbeltennis från Klubbmästerskapet '45 (måste föra fanan vidare you know). Även en plånka i nåt slags skinn ('jag kommer inte ihåg vad det är men det är nåt äkta'), en träflodhäst och en tång följde med.















Halvfärdiga fiaskot Dragon Gate
















Mongo Clothing, WTF?








Carrera Turbo '07 on nineteens, 200 blås kändes som värsta Gröna Lund








Bond




Jesus








Farfar avslutade gudtjänsten, props




För övrigt verkar inte soffan få plats i nya lyan. Soffan som farmor klädde med egenhändigt vävt tyg 1962, den har inte åldrats en dag.





Mor och far, swinging sixties




Samma soffa, tidigare i-swinging-dag. Notera att samma kudde fortfarande hänger med, samma hörn och allt.




(Apropå saker som håller länge förresten. Farföräldrarna har en frysbox på vinden som varit konstant använd och ikopplad sen 1962 och som aldrig ever slutat fungera. Hur mycket elektronik idag kommer klara 45 bast?)








Tomtebogatan ('sup Måns)















+ + +



Egentligen gillar jag både "CQD" och sista låten mer på Dynamite, men ikväll kommer jag inte förbi den här.

Stina Nordenstam - The man with the gun

1 Comments:

Blogger Kulturtanten said...

Vilken fin påsk-exposé, Martin!
Jag kan inte sova, så jag passar på att botanisera lite i bloggen.

Hoppas ni har det kul på Debban!
Hälsa Frida gomorron eller gonatt, beroende på när ni kommer hem...

//L

1:48 fm  

Skicka en kommentar

<< Home