ILSWID

Har ni hört den om stylisten som ville hyra ett par skosnören?

torsdag, oktober 18, 2007

Oanvända skjortan

Ibland blir det konstigt. Använder jag inte nya grejer direkt blir de liggande, ska sparas till preciiis rätt tillfälle. Jag har två år gamla tröjor i garderoben, fortfarande inplastade, och t-shirts som till och med är förvisade till källarförvaring trots att jag aldrig använt dem. En ny variant är 2 skjortor jag köpte i NYC nyss. Den ena har jag haft flera gånger. Den ligger till och med alltid framme och jag tar på den så fort jag vill ha nåt skönt på mig hemma på kvällen. Och detta trots att den är smårutigt röd och grön, 'Julskjortan' tänkte jag när jag köpte den. Den andra är också smårutig, samma cut, samma style, finare färger. Först skulle jag ha den på nån grej dagarna efter jag kom hem, sen en grej jag glömde bort att gå på, sen en grej jag inte visste att jag var bjuden på, och sen hände inget mer. Nu ligger den i garderoben och väntar på att bli uppbjuden.

Så slutar historien om de två skjortorna från samma butik på University Place.



(Use me! Use me!)