ILSWID

Har ni hört den om stylisten som ville hyra ett par skosnören?

onsdag, februari 28, 2007

Lately

Jag har tänkt minska min konsumtion av allehanda kläder och skor ett tag. Kanske använda det jag har istället för att det ligger inplastat/boxfresh hemma. Än så länge har jag bara gjort ett (1) inköp i år (grymt). Det är inte ens särskilt svårt att hålla sig fan. (På mitt lyckosamma gratiskonto hamnar iofs två par skor och en keps.) Det jag köpte var iallafall en tröja, från bayen.





+ + +


Jag spenderade som sagt en dag med att kopiera Piet Mondrians Trafalgar Square. Det var hella lotta svårare att få linjerna raka (min första tavla ever) och jag hade väl egentligen velat vara lite mer noggrann såhär i efterhand men vaskamangöra. Står man en bit ifrån ser det helt okej ut. Det är inte samma format på kanvasen heller så allt är lite skevare jämfört med originalet. (Som ser ut så här och hänger på MOMA i New York. Det var för övrigt när jag såg just den bilden på Paul Mittlemans blogg som jag visste att jag ville måla av den. Jag blev även sugen på att göra Cy Twomblys svit från samma bloggpost men den kändes lite väl seriös.)


Nu är frågan bara på vilken vägg den ska hänga. Jag visste vilken jag ville ha den på men det tyckte Frida var helt fel. Har läsekretsen nån preferens?











+ + +










Möte och middag med Denim Demon igår. Spicy Tuna-rulle och chicknoodles på Ljunggrens. Notera den gula tröjan Turbonegro skrev "C U In Court" på när de hörde att märket döptes efter deras låt med samma namn. Notera även de vita jeansen till vänster i bild, 19 numrerade par gjorda.


+ + +



Bra sneakerväder nu!!!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag måste nog också skära ner på mina inköp. En klänning, två kjolar, tre body's, ett par tights, några tishor, fem(!) jackor än så länge.
På en vecka.
Ett par skor också, sen ska jag komma förbi och haffa mina court forces i helgen.
Oh my.

2:11 em  
Anonymous Anonym said...

Fem jackor på en vecka är bra jobbat.

12:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home