ILSWID

Har ni hört den om stylisten som ville hyra ett par skosnören?

onsdag, februari 21, 2007

Sjukt

Det är så jävla trist att vara sjuk. Jag är inte heldäckad, sitter jag ner känner jag mig typ som vanligt, men så fort jag står upp eller går omkring blir jag yr, tappar andan och bara allmänt vill gå och lägga mig. Det började i söndags när jag bara inte kunde somna om vid 12 trots att jag var så trött att jag inte orkade hålla ögonen öppna. Jag låg och vred mig och svettades och frös om vartannat och hade konstiga(/roliga) nästan sover-drömmar. Hade ingen aptit på hela dan men jag och Frida åt gott grekiskt i Liljeholmen efter att jag hämtat morsans laptop vi fått låna (jag är som vanligt 3 år efter men damn vad det är skönt, nästan lyxigt, att sitta i soffan och internetta.). Vaknade 4 natten till igår av att det högg i magen. Låg och hade ångestont i en timme innan jag sömndäckade igen. Gick hem från jobbet vid 14. Idag är det bättre, sitter hemma och dricker kallt vatten med sugrör.

Vettefan vad som orsakar mig denna illness dock, jag är aldrig sjuk annars. Trodde först att jag av nån anledning bara var extra bakis, men det här är fan nåt annat. Ingen aptit alls trots att jag antagligen borde äta.






^^Det där är iallafall Per Anders Fogelström, sittandes i sin skrivarlya på Fjällgatan. Årets mest surreal hittills var att dricka 10-kronors Lucky Star där vilket jag gjorde i lördags. Historiens vingslag var närvarande och utsikten inspirerande (eller nåt).

Innan dess var jag på Sportiftillställning i Brunogallerian. Hängde med Moon-Suck och pratade butiksutveckling samt -logistik, det var roligare än det kanske låter. Roligast av allt var dock Viet-naams nya musikaliska utsvävningar. Jag vet iofs inte om det är så nytt men han langade en galen mix. Allt från Twisted Sister till Cindy Lauper via Crime Mob och Beatles. Han kanske kört så länge men hade nån sagt till mig under till exempel Klubb Kim-tiden att Majo-Matte skulle spela syntpop ute på en klubb hade jag bara garvat. Och hade nån sagt det till honom på Sture hade han nog delat ut en smäll. Sjukt kul och bra var det iallafall, B-Line hävdade, troligen sant, att det var Seratos fel/förtjänst.

Efter Fjällgatan drog vi iallafall till O-baren för att se Gurra sväva vid taket i det konstiga Ibiza-djbåset. Ebbas "Flyktsoda" var världens bästa låt några minuter där.

Spyan en snabbis sen hem efter det, en bra kväll.
















Sjukt internt



Vad hade Per Anders sagt om detta?



Fyllestolen ner för trappan


+ + +


Igår gjorde vi vinnar-köttbullar.





De blev goda. Jävligt saftiga (tack vare morötterna I guess) men man kunde nog dubblat både fetan och timjanen för de kändes knappt.

2 Comments:

Blogger Kulturtanten said...

Krya på dig Martin! Är det sant att du aldrig är sjuk annars? Jäkla tur i så fall. Nästan lite övermänskligt.

Btw: jag är också typ 3 år efter, men imorgon levereras min alldeles egna 25-årspresent DELL. kommer bli så stylish när jag sippar myntaté på café Frankfurt nästa vecka, bloggandes...
(var bara tvungen att skriva det-är så stolt, hehe.)

Just det: varför känner alla den där Gustav Gelin?

Ciao!

10:41 em  
Anonymous Anonym said...

Tack tack, jag mår redan bättre (nästan bra faktiskt).

Vet inte varför 'alla' känner honom men han är en glad och utåtriktad prick som är lätt att hänga med, det är nog inte konstigare än så.

5:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home