ILSWID

Har ni hört den om stylisten som ville hyra ett par skosnören?

torsdag, juni 07, 2007

0606

Jahapp, välkomna till the blogg without the pics. Hade kameran funkat hade ni fått se bilder på en jävla massa folk som hängde utanför Sportif i tisdags. Good times med grillade vurrar och uppstyrda cyklar. CKR:s var fetast men honarable mention till kebabcykeln. Fan jag har fortfarande inte vant mig vid att det är ljust så länge. Var på Sportan till halv nio och Murphy's en timme till och när jag går hem så känns det som klockan är sju. Livsfarligt ju, men nice I guess.

Ledig igår, på nationaaaldaaagen och allt. Gjorde tyvärr inget nationalistiskt, får bli nästa år. Vaknade till 'The Wire' Wirfält och Expressens Cecilia B Jonson på P3. De pratade sommarherrmode och det var väl ganska ointressant men det var kul att de två är på så olika nivåer. Jonson reppade verkligen kvällstidningsmodet (hett just nu! vad man ska ha på sig!) medan Johan såklart, enligt honom själv, var hästlängder före i hela trendkurvan (allt han tipsade om hade han redan haft på sig i 15 år; Birkenstocks till exempel). Och när Jonson propsade för att 'schyssta läderväskor', små som stora, var hett för killar ('våga!') hade The Wire redan lämnat väskstadiet och skulle just beställa en rulle vita plastpåsar och ha vid dörren hemma, en ny fresh varje dag.


So hot right now


Efter det gick jag och F och svettades på löpbandet. Som den motionsnovis jag är har jag precis upptäckt hur mycket roligare det är om man byter ut gymets untz-untz-musik till något eget. Studios West Coast passar perfekt faktiskt. 'Out there' (16:02) och 'West Side' (7:06) springer jag i takt till, sen softa lite i halva 'Life's a beach' (12:58), börja kuta igen och sen blir man pepp av 'Self Service' och höjer tempot lite i 8:16 till. Vila och vatten sen en kvart i den där saken med handtag man springer i (ärligt, ingen aning om vad den heter), sen är jag done.

Planen var att promenera i eftermiddagssolen sen men vi kom bara till Gyrella och Gunnarssons, oh well vi hade ju faktiskt tränat. Hängde i Skånegläntan sen, drack folköl och kollade på Niklas bilder från akuten. Hade som plan att kolla fotbollen på Tolvan men det kändes lite för långt och det var lite för nära hem så lättjan fick styra.


Eftersom jag är homealone ikväll går jag nog till Carharrttjorren och dricker några kalla vid sju, holler like a joller om nån vill haka.