ILSWID

Har ni hört den om stylisten som ville hyra ett par skosnören?

torsdag, december 14, 2006

Igår vid sjurycket gick jag och mina 8 kollegor (och en Oskar) Östgötagatan upp till Mosebacke. Vänster efter torget, över stans blåsigaste bro, en trappa ner; framme! Gondolen var målet, julbord var skälet. Jag hade aldrig varit på Gondolen så jag var pepp. Det blev dock aldrig av att gå ut i själva gondolen och kolla utsikten, får bli nästa gång. Vi satt närmast maten så vi kunde undivka köandet rätt bra. Glögg, öl och 2 6:or av Eriks snaps sköljdes ner på typ första halvtimmen där, blev rätt groggy av det. Det fanns 7-8 olika sillar plus kräftströmming och sillsallad så ville man kunde man vara mätt efter första tallriken. Jag tog det lite lugnt och käkade lite lax efter det (4 olika med tillhörande såser), gubb- och skagenröra, några ägghalvor (räk- eller löjromstoppade) och skinkmacka. Efter det började jag bli rätt mör, och då var det varma kvar... Varken köttbullarna eller revbensspjällen var så speciella, men skaldjursomeletten var sjukt bra. Jag hade smålovat migsjälv att ge grisfötterna en fair chance men nu var jag så sjukt mätt och de såg så sjukt äckliga ut så det var bara att glömma. Mötte Agge och Jonas där, den förre var riktigt sugen på fötter...


Agge please


Efter en stunds vila var det dags att gama dessertbordet. Dessertbordet var allt som grisfötterna inte var; färgglatt, sött, smått och allmänt fint.



Efter hot shots (första gången för mig! Jag har verkligen steppat upp mitt dryckesgame på sistone, först glögg och nu hot shots) och fler öl var det dags att lätta. Vita baren på Spyan är kanske inte stället man vanligtvis unwindar på efter att halvt ätit ihjäl sig men igår var det perfekt. Lite folk, tända ljus, vuxet lagom volym, ett arbetslag som umgås (vi alltså). Eftersom Peter inte varit ute så mycket (läs: at all) sen hans familjeutökning ville han kolla in East också. Våra kids i personalstyrkan är bara 21 så det gick icke. Inte heller på Riche kunde the yangsters gå in förrän Talibanen drog i några trådar. Vi hängde och drack öl som bäst när några skitkonstiga gitarrer stör ordningen. Det är Dire Straits "Money for nothing" som låter heeelt galen. Antingen har jag inte hört den på rätt (hög!) volym förr eller så var diskanten helt fuckad med. Det borde finnas några jävligt bra b-more edits av den på Myspace nånstans.

Efter stängning dividerade vi om vad nästa anhalt var. Spyan fick nobben, det fick bli Alis. Taxi dit, jag och Lil' E gick in och beställde, de andra stannade utanför. Que, tänkte vi. Då visade det sig att Alis inte har 5-öppet längre. Det sa dörrisarna inget om till oss som gick in, men väl till de andra i sällskapet (wtf?). Klockan var halv 3 så det kanske ändå var dags att dra hem. Taxibil hem, gick och la mig. Vaknade på morgonen, fortfarande proppmätt.























Koka kaffet vispa grädden Hot Shot!


+ + +

Tog det trés lugnt till en början idag. Läste gårdagens DN och lokaltidningen. Käkade macka, bloggade lite. Åt grymma kycklingmackan och läste dagens DN på Sju Knop. Pratade lite med David (eller Martin) i deras nya tjorre. Han berättade att hans tjej inte heller pallar ha den större av de här mer än några timmar, precis som Frida. Nu säljer de 2 små som ett par om man hellre vill ha det (fusk!). Fick fina prep school-vibbar av en svart 512:a på Judits men den var för stor så jag behövde inte ens ha köpaellerinteköpa-ångest.

Frida är på baaal i Blå Hallen nu. Jag ska kolla Insider och dricka julmust.

+ + +

Familjemiddagen är ändrad till på lördag så imorgon blir det antagligen fölsedagsfest hos Micke (som tydligen fyller 3-oh!).

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Say wut, har Alis sumpat sitt tretillstånd???
Vad i helvete!
Man har ju haft en del totalgalna nätter där genom åren...

Jaja, kul att hänga lite med dig hos Micke i fredags!

/g

8:47 em  
Anonymous Anonym said...

jävligt skumt med alis faktiskt, det var kanske bara en tidsfråga iofs.

12:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home