ILSWID

Har ni hört den om stylisten som ville hyra ett par skosnören?

fredag, november 24, 2006

Är Orup knäpp?

Jag läser alltid Hej Konsument i På Stan. Oftast är spalten rätt trist, ibland otippad och kul, och då och då väldigt konstig. Förra väldigt konstiga grejen är nån månad gammal. Anna Sjödin (aka Fylle-Anna aka Crazy Horse-Anna) droppade att orange var den fulaste färgen på kläder men har på tillhörande bild på sig en tröja som är... orange (sic). Nu var det iofs tyvärr inte så sic som man hade velat eftersom det enligt DN blivit fel på färgerna när tidningen trycktes, tröjan var givetvis röd egentligen. Skumt bara att alla andra färger såg ut som de skulle, hennes ansikte var till exempel lika grisrosa som vanligt.

Anyhow, i veckans På Stan är det Orup som är konsument. Jag gillar Orup. Hans skiva från 1993 lyssnade jag på som fan då. Tog fram den för ett tag sen och flera låter håller fortfarande; "Som isarna (när det blir vår)" såklart, "65 & 72" (fast refrängmelodin var alltid lite sämre än versens) och "Jag är tillbaka" är alla jättebra ("Alla bilar tuta" har dock alltid varit lika dålig som den låter). Han spelade på Lollipop nåt år, 1997 eller 1998 tror jag. Jag kanske var ensam om det men jag gick dit helt ironiskt (man gjorde så då) och tänkte mest garva och kanske skråla med i några låtar men konserten var helt sjuuukt bra. Han sjöng fantastiskt och bandet var tight. Efter ett tag kom jag (och jag misstänker att det gäller flera som var där) till insikten att fan, det här är ju bra! Han hade fina poplåtar som räcker for days. Publiken sjöng nästan hela "Från Djursholm Till Danvikstull" medan Orup grinade glädjetårar och kompade på gitarren. Magic faktiskt.

Iallafall, tillbaka till På Stan. Antingen är Orup helt knäpp eller så driver han duktigt med allt och alla för hans svar makes no sense at all.

Bästa promenad: Hatar promenader utan mål. Eh, okej. Något okonventionellt kanske

Senaste upptäckt i Stockholm: En skön butik i Birger Jarlspassagen som säljer punk-kläder. Punk-kläder? Menar han Le Shop? WTF?

Senaste fyndet: Min fru. No comments

Dessa 3 exempel är kanske inte så konstiga egentligen. Han vill härja lite och tar det inte så seriöst. Men mot slutet tar han det till nästa nivå.





Han vet inte vad en DVD-spelare är, men en bärbar DVD-spelare är en användbar pryl?! Orup, du vinner.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sjukt kul att du skrev om Orup (jag gillar också!!) i Hej Konsument. Det var en glad överraskning att han var med, annars brukar det vara ganska ointressanta personer. Hursomhelst, det konstigaste tyckte jag ändå var "Stjärna jag vill träffa: Sarah Michelle Gellar" What?? Är det ironi? jag vet inte.. satte iaf frukostmackan i halsen. Det bästa var att han hade samma favvo-blogg som mig (no offence), yey! Sen så var det skönt med "Bästa diktsamlingen: jag förstår inte frågan". Varje gång jag läser hej konsument bli jag alltid lika förundrad över att alla kan droppa sin favvo diktsamling och får ångest över att det e så mycket man borde göra i livet (typ läsa diktsamlingar i guess..). Men inte längre. Jag + orup = själsfränder.

"..Stockholm har blivit kaaaaaaaaallt"

1:57 em  
Anonymous Anonym said...

hatar särskrivningar.

favvodiktsamling
:-)

1:59 em  
Anonymous Anonym said...

Är det inte ganska solklart att han driver? För övrigt tror jag Orup har nåt ställe nära min fasters hus på södra Gotland. Nämligen runt Hamra.( invånare typ 20 pers men dom har en krog, men fina lammkotletter). Kommer ihåg några somrar sen när jag Esej, Larre och karre var just på nämnda krog och Orup var fett full och soffipropp satt och hångla upp nån tonåring. Sweet times.

5:30 em  
Anonymous Anonym said...

P- tänkte på dig o den historien när jag läste "reser helst till: Gotland"

5:52 em  
Anonymous Anonym said...

Hawi: Han är tydligen Buffyfan, that's why Sarah Michelle Gellar. Vilken blogg är det jag tävlar mot? Hittar inte tidningen nu.

P: Antar att han driver, men det är fan årets sämsta och tråkigaste drivning.

8:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home