ILSWID

Har ni hört den om stylisten som ville hyra ett par skosnören?

torsdag, december 07, 2006

Long time no blogg

- Mitt freaking internet funkar inte hemma så det har inte blivit nå bloggning på sistone. Det konstiga är att Fridas nät funkar fint, men när jag sätter i kabeln i min burk så händer nada, jag kommer inte ut online. Enligt min kollega Björn så är det troligen nåt med brandväggen så jag får kolla upp det när jag kommer hem. Jag har iofs ingen aning om var en brandvägg sitter eller ser ut, men det kanske löser sig. Och det har ju funkat i över ett år, fram till förra onsdan, buu :-(

Nu är jag hur som helst kvar på jobbet så jag inga bilder-bloggar lite.

- Fan vad kul det var i lördags! Tack tack Olof och Anna för en bra fest med överaskningar (Esej!), porr (Olofs brorsa!) och Fernet (Larre!). Jag har ett gäng bilder, bland annat en fin järn-bild på Perrie och Frida, som jag velat lägga upp sen i söndags men alltså varit lite förhindrad att göra. Drog till från Gröndal till Spyan vid ett-rycket. Var lite mogen för en gångs skull och erkände för mig själv att berusningsgraden var hög nog och köpte därför inget i baren. Iofs smugglade jag in en Jägerflaska som jag klunkade ur på toan (hällde ut det mesta dock, järn är till för att shottas), och gode Elnöten bjöd frikostigt nog på ett glas skumpa, men utöver det så drack jag inget där. Fick med mig 2 nya Nakknaglas till samlingen.

Jag och Frida var sen uppe i ottan (09.00) på söndagen för att käka frukost hos min kusin och hans fru medan de fortfarande bor i stan. Sådär halvpigga och helbakis efter 4,5 timmars sömn tog vi hissen upp på Norrmälarstrand 100 bara för att inse att Fridas morbror bor granne med min kusse; samma port, samma våning (rätt sic). Lasse och Malin bjöd iaf på amerikanska pannkakor med suuurrp, bacon & ägg och massa frukt. Sen tog vi bussen downtown och kollade Paris, je t'aime.

- I tisdags var både jag och Frida lediga. Vi tog det very lugnt hemma och drog till Skärholmen på eftermiddagen. Jag mest runt och reminiscade över flydda tider. Allting är typ omgjort sen jag bodde där (vilket kanske inte är så konstigt eftersom det var 7-8 år sen, och Skärholmens Centa under tiden varit/är inne i sin mest expansiva fas ever). Kollade in Weekdays nya tjejsatsning Monki vilket såg rätt bra ut, iaf väldigt kommersiellt gångbart. Fin färgglad inredning och billiga kläder. De hade rippat Neighborhoods signatur-N på bakfickan på ett par jeans, här har ni en bild:









Well, hade min burk funkat som den skulle hade ni haft en bild där.

Efter att ha prutat ner en bläckstainad lilarutig Eton-skjorta till 80 kronor på Myrorna (där jag och Jonny bakishängde i svala, slitna skinnsoffor om somrarna back in the days) drog vi till Ikea. Köpte lite smått och gott (köttbullar, värmeljus, you know) och såg att min idé till en ny skohylla kommer bli lätt att få till.

Åkte hem sen och såg Ronaldinho slå en frispark under muren, so sic.


För övrigt:

- Hur miljöovänlig är en rymdresa? Det går ju åt flera miljoner liter superbränsle. Konstigt nog står inget om detta på till exempel Aftonbladet, varken "Rymdsiten" eller KLIMATHOTET-delen nämner det. Jag är ändå lite sugen på att kolla Chrippa Fugelsang åka iväg inatt, oddsen på att allt sprängs live är ju faktiskt rätt bra.

- Hur hemsk verkar jeansdokumentären China Blue? Jobba 18 timmar om dan och betala böter för varje minut du är sen/gör annat. Undrar om folk tänker på det när de köper Cheap Monday för 400:- Har den på DVD:n men har inte kollat än.

- Eastvillageidiot var bloggen jag pratade om i lördags Hawi, där har du länken också. Inte världens bästa blogg (finns den?) men, liksom gamle Sarto, bra för den dagliga NYC-fixen.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fuglesang kommer aldrig komma upp, bara inse. Dock har rektorn på KTH åkt dit för att sitta front row när/om han skjuts upp och han får även en tour på Nasa. Bad rektorn pÅ vår månatliga lunch att rapportera till in fina tidning om det, kan bli fett.

12:30 fm  
Anonymous Anonym said...

Åh du har lång-bloggat, najs. Sjysst, tack för länken! Ska börja läsa den för att förbereda mig..

Fuglesang gjorde det, grymt! Man kommer alltid ihåg när o hur man fick reda på ngt stort (Olof Palmes död, 11:e sept etc) Så Frida- nu kommer du för alltid finns insvetsat i mitt minne; "Det är en svensk i rymden!!", 02.59 10/12 2006, Spy Bar.

6:12 em  
Anonymous Anonym said...

Hawi: rolo bambolo (=kul)! jag hörde det av Eric Schüldt först så han får en liten plats i mitt minne.

Usch vad sorgligt det var när Palme dog. Vi hörde det på nyheterna på radion hemma i köket i Bergshamra. Kommer aldrig glömma när min mamma skrek "neeej" och föll ner på knä på golvet.

En dag i september var jag ledig från jobbet, gick hemifrån för att göra ett till hål i örat. När jag kom tillbaka nån timme senare och satte på tv:n brann det i två byggnader... Smärtan i örat kändes plötsligt obetydlig.

6:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home