ILSWID

Har ni hört den om stylisten som ville hyra ett par skosnören?

onsdag, maj 02, 2007

Felix Navidad

I lördags var jag på bästa festen på bra jävla länge. Felix hade fyllt år och jag och F var där från halv nio till tre typ. Det började lite lugnt men sen kom det, som vanligt, mer och mer folk och vibbarna var pepp och musiken var grym så det blev värsta dansen där. Förbannat trevligt, bra där!



Asså, hur många bilder finns det på Felix när han pratar i telefon?






Jelloshots...



...sluuuurp









Sen blev det lediga söndan. Började på jobbet med en pirogbrunch, höll på att aldrig komma därifrån pga allt folk. Sen åkte jag och Frida åkte till MoMu eftersom det är Rauschenbergs sista vecka där. Hans combines gör mig så förvirrad. En del är jättefina på alla sätt (det är för övrigt så jag ser på konst; fint eller fult.), men sen kommer en del som varit jättefina, tills han skruvat på en stor träbit med en gammal telefonlur på (typ). Gör han det för att jävlas, för att det ger verket en extra nivå, eller bara för att han bara kände för det? Lägger han lika stor vikt vid detaljer som de som skriver texterna på de små lapparna bredvid ("Frisyren på mannen på det lilla kortet i högra hörnet indikerar att Rauschenberg INTE mådde så bra denna morgon"), eller tog han bara närmsta kort han hade? Jag köpte utställningsboken, det kanske finns svar där (om inte så var den iallafall jättefin). Jag har inte problem med att acceptera alla svar, det är hans konst liksom, men jag vill fan veta. Sen är det grymt att han både utmanade de abstrakta expressionisterna genom att göra två exakt likadan verk, och att han genom sina combines utvecklade vad en "tavla" per definition är för nåt. Och han verkar vara en skön dude också. De visar några intervjuer där när han mest sitter och garvar och är på some 'nother level shit.



(Jag fotade fast man inte få-ååår)



Från söndag till måndag, från Bob R till Hata Göteborg. Nämnde ju filmen förra veckan utan att ha koll på när den premiärar, så kom Frida hem och hade fixat biljetter till en förhandsvisning. Trodde det skulle vara mer våld och huliganism än det var men det gjorde inte så mycket. De grabbar och det brak som porträtterades var rätt bra gjort faktiskt. Blev lite kluven av filmen dock, är den bra eller dålig? Själva storyn är rätt banal, och det var en del konstiga grejer som hände, men skådespeleriet är bra och humorn sjukt kul ibland. Det är iofs samma dampiga Skåning som står för de flesta garven men ändå. Hata Göteborg har sagts ha lite samma vibbar som Farväl Falkenberg vilket väl stämmer (unga män som inte vet vad de vill göra), men där Falkenberg lunkade på i samma stämning (vilket passade jättebra) hoppar den här filmen upp och ner och kors och tvärs, vilket är rätt charmigt. Däremot så är inte karaktärerna i filmen charmiga, alla är rätt svaga och taskiga mot varann.



Ett popcornhav på en balkong. Man fick öl också.



Den ölen tog jag med mig till Midsommarkransen. Där var det Locash-fest i ett riktigt skumt paviljongliknande ställe. Eller det var snarare 2-3 paviljonger och sen lite cruisningsområde däremellen. Man kunde köpa sprit ur en sån där lucka i en vägg man köpte korv ur på folkparker för 50 år sen (antar jag).

Kul fest iaf, en jäkla massa folk. Hängde med Felix, Tomas och Kuba och dansade till Robin S, blev en bra flashback till festen i lördags.



Bästa RSB-Crew lirade lite under kvällen



Allt i ett; bar, dansgolv och värmestuga



Just det, det var releasefest för Kockys skiva. Det lät sådär ärligt talat men det kan bero på rapparen utan ljud i micken (som dessutom såg rätt töntig ut). Säkert bättre på skiva än live.

1 Comments:

Blogger Kulturtanten said...

Känner att jag har ett desperat behov av att träffa Frida...
Ni verkar ju speedat er igenom de senaste veckorna "non-fiction"-style ännu mer än jag.
kramar
//L

9:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home